
W rozwoju naszego biznesu kluczowym elementem jest to w jaki sposób wykreujemy wizerunek naszej firmy na rynku.
To, w jakim nasza firma rozpocznie swą działalność na biznesowym rynku może w znacznym stopniu wpłynąć na jej pozycję w przyszłości.
Działania naszej firmy należy dopasować m.in. do preferencji nabywców, struktury rynku, stabilności istniejących technologii czy też ilości sprzedawców tej samej usługi.
Strategię należy odpowiednio dobrać do celu jaki chce osiągnąć przedsiębiorstwo. Istnieje pięć uznawanych za podstawowe, typowych strategii dla gospodarki rynkowej.
Tu zaprezentowane zostały niektóre ze strategii:
1. Strategia zmaksymalizowania zysku: szacuje się popyt na wprowadzony na rynek produkt po różnych cenach, aby wybrać skalę produkcji, zapewniającą najwyższy zysk.
2. Strategia osiągnięcia najwyższej jakości: utrzymywanie zdecydowanie wysokiej jakości przy zdecydowanie wysokiej cenie produktu , w porównaniu z produktami konkurencyjnymi. Tu dobra reklama musi przekonać klienta o wyjątkowości produktu.
3. Strategia przetrwania: strategia dla firm przeżywających pewne, krótkotrwałe trudności na rynku. Przedsiębiorstwo rezygnuje z zysku na rzecz przetrwania, sprzedając swój produkt po kosztach produkcji.
4. Strategia zmaksymalizowania wzrostu sprzedaży: ustala się cenę produktu na możliwie najniższym poziomie, biorąc pod uwagę fakt, że popyt na tenże produkt jest wrażliwy na cenę (im taniej, tym większa sprzedaż towaru).
5. Strategia „zebrania śmietanki”: ustalenie ceny produktu dostosowanej do możliwości konsumentów (na początku do klientów zamożnych). Następnie cenę stopniowo obniża się odpowiednio dla każdego klienta, aż do zaspokojenia wymagań we wszystkich segmentach rynku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz