
Nazwa jest bardzo ważna dla rozwoju naszej firmy. W głównej mierze od niej zależy czy przyciągniemy dużą rzeszę klientów i odniesiemy sukces finansowy. Dzięki niej firma jest rozpoznawalna, zapamiętywana i odpowiednio kojarzona. Co za tym idzie, biznes lepiej się rozwija.
Wybierając nazwę trzeba brać pod uwagę branżę, w której nasza firma będzie prosperowała, a także kto będzie jej potencjalnym klientem. Jeżeli nastawimy się na klientów młodych, nazwa powinna być nowoczesna, niekoniecznie musi być napisana w języku rodzimym (ważnym jest, aby była zapamiętana w szczególny sposób oraz odpowiednio kojarzona). Jeżeli natomiast naszym klientem jest osoba starsza, wtedy nazwa powinna być bardziej pospolita, łatwa do wymówienia. Jednak dzisiejszy aspekt słowotwórczy nadrabia te zaległości w społeczeństwie, więc lepiej aby wybrać nazwę nowoczesną.
Przy wyborze nazwy musimy uwzględnić zasięg rynku. W zależności czy to będzie lokalny, krajowy czy międzynarodowy. Jeśli działamy na rynku lokalnym dobrze żeby nazwa była kojarzona z naszym miastem bądź regionem. Natomiast jeżeli naszym celem jest podbicie rynku międzynarodowego, to nazwa powinna być prosta, krótka, pisana najlepiej w języku angielskim. Dobrym rozwiązaniem w tworzeniu nazwy firmy wydaje się wskazanie produktu bądź branży, którą będziemy się zajmowali.
WAŻNE!!!
Należy pamiętać, że nazwa musi być chroniona pod względem prawno-patentowym, inaczej za jakiś czas możemy się dowiedzieć, że inna firma używa naszej nazwy do rozpowszechniania swoich produktów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz