wtorek, 23 grudnia 2008

Infobroking


Czym jest infobroking? Obecnie w Polsce istnieje niewiele firm, które oferują tego typu usługi.

Profesja ta jak na razie największą popularność zyskuje w Niemczech oraz Stanach Zjednoczonych. Zależnie od kraju, firmy infobrokerskie różnią się świadczonymi usługami. W Niemczech specjalizują się one w dostarczaniu biznesowych informacji, amerykańskie natomiast oferują zdecydowanie szerszy zakres usług, dzięki czemu zdecydowanie lepiej analizują specjalistyczne informacje. Zajmują się więc one selekcją materiałów dotyczących różnych branż, monitorowaniem mediów czy przeprowadzaniem badań rynku.

Infobroker to osoba, która jest specjalistą zajmującym się udostępnianiem i poszukiwaniem różnego rodzaju informacji. Jest pewnego rodzaju pośrednikiem pomiędzy ludźmi, instytucjami a zasobami informacji. Głównym narzędziem pracy infobrokera jest po prostu internet i jego zasoby. Infobrokerzy sięgają także do bibliotek, archiwów oraz baz danych (także tych płatnych i z ograniczonym dostępem). Działalność infobrokerska wymaga także stosowania się do zasad etycznych i zawodowych.

Najbardziej znaną na świecie tego typu firmą jest Association of Independent Information Proffesionals. W Polsce obecnie mało jest firm zajmujących się formą takich usług, a szkoda ponieważ jest to idealna forma badania trendów jakie obecnie obowiązują na rynku czy w społeczeństwie. Dzięki Infobrokingowi firma ma ułatwiony dostęp do klienta. Warto się zastanowić nad takim rozwiązaniem.

Brak komentarzy: