
Naturalną rzeczą jest,że gdy posiadamy firmę zatrudniamy także pracowników. Dlatego też jako pracodawca jesteśmy zobowiązani w ciągu 30 dni od daty rozpoczęcia działalności gospodarczej zawiadomić na piśmie Państwową Inspekcję Pracy (PIP) o miejscu, rodzaju i zakresie prowadzonej działalności. Musimy także pamiętać o tym, aby informować PIP o wszelkich zmianach w firmie lub o jej likwidacji.
Sanepid
Musimy się wybrać do wojewódzkiej lub powiatowej stacji sanitarno- epidemiologicznej, czyli do sanepidu. Jest to instytucja, która czuwa nad higieną pracy w zakładach pracy. Otwierając biznes jesteśmy zobowiązani do powiadomienia, w ciągu 14 dni od dnia rozpoczęcia działalności, właściwego państwowego inspektora sanitarnego o miejscu, rodzaju i zakresie prowadzonej działalności także o przewidywanej liczbie pracowników. Musimy także przedłożyć na piśmie informację o środkach i procedurach jakie przyjęliśmy aby spełnić wymagania wynikające z przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, związanych z daną dziedziną działalności gospodarczej.
Zgłoszenie do sanepidu obejmuje :
- złożenie wniosku
- przedstawienie inwentaryzacji wraz z opisem technologicznym
- przedstawienie planów architektonicznych pomieszczenia
- udostępnienie do wglądu danych dotyczących pomieszczenia: powierzchnia, wysokość, liczba okien, dostęp do wody itp.
Zarówno zawiadomienie Państwowej Inspekcji Pracy jak i sanepidu nie jest związane z żadnymi opłatami.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz